جنبش مشروطه در عصر مظفری بررسی می‌شود

جنبش مشروطه: عصر مظفری، عنوان هشتمین دوره‌ی آموزشی-پژوهشی اندیشه‌ی ایرانشهری (نگاهی سیستمی به تاریخ اجتماعی معاصر ایران) است که از سوی موسسه‌ی فرهنگی-هنری خورشید و با همکاری مرکز آموزشی علمی-کاربردی فرهنگ و هنر (واحد ۴۶) برگزار می‌گردد.

موضوع «جنبش مشروطه در عصر مظفری» که حکایت از محتوای این دوره‌ی آموزشی دارد، به استادی دکتر شروین وکیلی برگزار می‌شود. برای آشنایی بیشتر با کتاب‌ها و پژوهش‌های شروین وکیلی در زمینه‌ی بازخوانی تاریخ وهویت ایران زمین می‌‌توانید به تارنمای او نگاهی داشت : http://soshians.ir

روند برگزاری دوره‌های آموزشی اندیشه‌ی ایرانشهری در قالب گام‌هایی یک ماهه (چهار نشست) و پیاپی خواهند بود. نگاه سیستمی که روش‌شناسیِ حاکم بر همه‌ی آثار و پژوهش‌های مدرس این دوره است، به مخاطب این امکان را می‌دهد تا تمامی رخدادهای حوزه‌ی تمدنی ایران زمین را در بستری منسجم درک کند و با پرهیز از سیاست‌زدگی رایج در تاریخ‌نگاری‌ عامیانه، به لایه‌های ژرف‌تری همچون بافت جمعیتی، زبانی، فرهنگی و معناییِ تاریخ معاصر ایران زمین دست یابد.

هر دوره به صورت نشست‌های پژوهشی برگزار می‌شود و دانشجویان می‌توانند برای بر عهده گرفتن طرح‌های پژوهشی داوطلب شوند تا نتایج کارشان در قالب مقاله یا کتاب منتشر گردد.

هشتمین گام از این دوره‌های آموزشی با عنوان «جنبش مشروطه : عصر مظفری»، شامل چهار نشست با سرفصل‌های «مظفرالدین شاه و امضای فرمان مشروطه»، «امین‌الدوله و امین‌السلطان : کشمکش دو نیرو»، «سوسیال دموکراتهای ایرانی : از حیدر خان عمواوغلی تا ملک‌ الشعرای بهار» و «جنبش‌های ضد استبدادی : چشم‌اندازی از تاریخ همزمانِ جهان» خواهد بود.

نخستین نشستِ این دوره در روز یکشنبه 9 آذر ماه سال جاری، ساعت ۶ تا ۸ پس از نیمروز، در مرکز آموزشی علمی-کاربردی فرهنگ و هنر (واحد ۴۶) واقع در میدان انقلاب، خیابان جمالزاده شمالی، کوچه‌ی شهید محمد بزمه، پلاک ۲، طبقه ۲، کلاس شماره ۲۰۲،  تلفن : ۶۶۵۹۶۱۸۸ برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای هماهنگی و نام‌نویسی می‌توانند با خانم امینی : 09372320765–02188260555 تماس بگیرند.

همچنین ببینید

دوره‌ی آموزشی «غزل‌های عرفانی»

دوره‌ی جدید آموزشی غزل‌های عرفانی (حضوری و مجازی) برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *