عرفان صوفیانه و حکمت مغانه (راز و فاش؛ بحثی درباره‌ی بیان یا کتمان حقیقت)

موسسه‌ی فرهنگی- هنری خورشید راگا برگزار می‌کند:

 

عرفان صوفیانه و حکمت مغانه

 

دکتر شروین وکیلی

 

راز و فاش؛ بحثی درباره‌ی بیان یا کتمان حقیقت

 

نشست‌ها:

پیوند زبان و حق

سلوک و سلسله مراتب حقیقت

نفی زبان و شطح

راز و سرّ

 

دوره‌ی شهریور ماه

ساختار دوره: چهار نشست کلاس و دو نشست پرسش و پاسخ که بر فضای تلگرام برگزار می‌شود.

آغاز دوره: پنجشنبه 3 شهریور ماه

 

روابط عمومی: ۰۹۳۷۲۳۲۰۷۶۵

 

محتوا:

دوره‌ی حکمت مغانه و عرفان صوفیانه به بررسی نقاط اشتراک و تفاوت دو شاخه از اندیشه‌ی ایرانی می‌پردازد: تفکر فلسفی و عقلانی (حکمت) و ادراک شهودی و زیبایی‌شناسانه (عرفان). دعوی آن است که این دو در یک بستر کلان خردورزانه با هم اشتراک دارند و به پرسشهایی مشترک پاسخ می‌دهند. این زمینه‌ی مشترک در قالب سی پرسش صورتبندی شده که در هر ماه به یکی از آنها خواهیم پرداخت.

 

ساختار هر کلاس:

 

۱) دوره‌ها به صورت مجازی بر فضای تلگرام برگزار می‌شود. کلاس‌ها طی ترم یک‌ماهه بر گروه کلاس باقی می‌ماند و برای دانشجویان ضرورتی برای حضور در جایی یا رعایت زمانی برای دستیابی بدان وجود ندارد.

۲) هر دوره‌ی یک ماهه از چهار درسگفتار هفتگی و دو بحث و گفتگوی گروهی شبانه تشکیل یافته،‌ که استاد دوره در  دومین نشست برای رفع اشکال و پاسخگویی حضور می‌یابد. مجموعه‌ای از منابع درسی (کتاب، مقاله، فیلم، فایل شنیداری) هم در کنار درسگفتارها در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

۳) مباحث دوره‌های پیاپی ضمن ارتباط با هم، طوری تنظیم شده که استفاده‌ی جداگانه‌ی دانشجویان از هر ماه نیز ممکن باشد. یعنی سرفصل‌های هر ماه مستقل است و شرکت مجزا در هر  دوره و هر ماه ممکن است و نیاز به پیش‌نیاز ندارد. با این حال مباحث هر دوره پیوستگی‌هایی با هم دارند و پیگیری‌شان برای مسلط شدن بر آن حوزه کارساز است.

۴) برخی از دوره‌ها -به ویژه کلاس زروان- تمرین و احتمالا برنامه‌های حضوری خواهد داشت که شرکت در آن برای دانشجویان اختیاری است.

۵) با توجه به وضعیت کشور، امکان دارد شرایط برگزاری کلاس مجازی (شبکه‌های اجتماعی، تلگرام، اینترنت، برق و…) منتفی شود. در این حالت مسئولیتی متوجه گروه آموزش نیست و جز اظهار تاسف کاری از دستمان بر نمی‌آید.

 

پالایش گروه:  

 

محتوای کلاسی در سراسر ماه بر گروه تلگرامی در دسترس دانشجویان خواهد بود. در پایان هر ترم ده ساعت پیش از آغاز دوره‌ی تازه، فهرست دانشجویان پالایش شده و. بدنه‌ی مطالب از گروه کلاس پاک خواهد شد و تنها ۱۰٪ محتوا باقی می‌ماند تا راهنمای دانشجویان نوآمده باشد.  دانشجویان باید مطالب مورد نظرشان را در زمان برگزاری دوره بردارند و در مهلت مقرر وارد دوره شوند. پس از پایان مهلت‌ها دیگر ثبت‌نام یا دسترسی به مطالب دوره‌ی پیشین ناممکن می‌شود.

 

شهریه‌ی دوره‌های آموزشی چیستا + اسطوره‌شناسی+ حکمت و عرفان

شهریه‌ی دانشجویانی که مقیم ایران هستند و در یک ماه همزمان در چند دوره شرکت می‌کنند، مشمول تخفیف است و به این ترتیب محاسبه می‌شود:

الف) حضور در یک دوره: ۲۰۰ هزار تومان

ب) حضور در دو دوره: ۳۵۰ هزار تومان

پ) حضور در سه دوره: ۴۵۰ هزار تومان

گوشزد: قرار بود در ابتدای تابستان شهریه افزایش یابد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تنگدستی مردم برای دانشجویان مقیم داخل کشور منتفی شده است. خواهیم کوشید شهریه‌هایی که در نوروز اعلام شده تا پایان سال افزایش نیابد.

شهریه‌ی کلاس زُروان

۱) شهریه‌ی این کلاس ماهانه یک میلیون تومان است. شرط ورود به کلاس آن است که فرد:

الف) پیشتر دانشجوی کلاسهای دکتر وکیلی بوده باشد، یا

ب) توسط یکی از دانشجویان قدیمی به کلاس معرفی شود،‌ یا

پ) کارنامه‌اش را به نشانی تلگرامی (@SherwinVakili) ارسال کند و تاییدیه برای ثبت‌نام دریافت کند.

ت) دوره‌ی زروان مهمان ندارد و همه‌ی دانشجویان باید حتما نام‌نویسی کنند و در دوره به شکل فعال شرکت کنند.

۲) دانشجویانی که پرداخت شهریه‌ی کامل برایشان دشوار است، می‌توانند با انجام خویشکاری به این ترتیب از تخفیف برخوردار شوند:

الف) انجام تمرین‌های کلاسی به شکل منظم و پیگیر (+۶۰٪ تخفیف)، شهریه = ۴۰۰ هزار تومان

ب) یارانی که هم‌پیمان هستند، علاوه بر مورد بالا، با انجام خویشکاری با خروجی مشخص ماهانه در قالب کارگروه‌های سیمرغ (+ ۲۰٪ تخفیف)، شهریه  = ۲۰۰ هزار تومان

پ) مدیران سازمان‌های خورشید، زروان و سیمرغ، علاوه بر موارد بالا با انجام خویشکاری ویژه در تیم آموزش زروان (+ ۱۰٪ تخفیف)، شهریه = ۱۰۰ هزار تومان

 

شیوه‌ی ثبت نام

برای ورود به دوره‌ها این سه مرحله‌ را طی کنید:

۱) شهریه را پرداخت کنید و درباره‌ی کلاس زروان اگر نوآمده هستید پیشاپیش معرف یا تاییدیه داشته باشید:

الف) شیوه‌ی پرداخت در داخل کشور: واریز شهریه به شماره کارت: 6104-3378-9449-8383 یا شماره حساب بانک ملت شعبه دانشگاه تهران: ۴۰۲۷۴۶۰۳۴۹ به نام شروین وکیلی.

ب) شیوه‌ی پرداخت در خارج کشور: بر اساس پیوندهای زیر

پیوند دوره‌های آموزشی اسطوره‌شناسی + چیستا + حکمت و عرفان

پیوند کلاس زروان

توجه داشته باشید که در سایت ثبت‌نام تنها دو پله از پرداخت (برای ۲ و ۳ کلاس عمومی، یا ۰ ٪ و ۶۰٪ تخفیف زروان) پیش‌بینی شده است. دوستانی که در ماه تنها یک کلاس را برمی‌گزینند یا از تخفیفی بیشتر در کلاس زروان بهره‌مند می‌شوند، می‌توانند برای دو ماه پیاپی ثبت‌نام کنند.

گوشزد: مهلت نام‌نویسی را رعایت کنید، که تا ۱۰ ساعت پیش از آغاز دوره است. پس از آن فهرست‌ها بسته می‌شود و دیگر نام‌نویسی ممکن نیست.

۲) کپی فیش را به نشانی تلگرامی @sherwinvakili  ارسال کنید. دوستانی که تازه به کلاس‌ها می‌پیوندند این اطلاعات را هم ذکر کنند: نام کامل/ رشته و مقطع تحصیلی/ شهر محل سکونت/ شماره‌ی تلفنی که با آن به تلگرام متصل می‌شوید/ نام دوره‌هایی که در آن ثبت‌نام کرده‌اید/ (برای دوره‌ی زروان) نام معرف یا کارنامه.

گوشزد: دانشجویان این اصول اخلاقی را همزمان با ثبت‌نام می‌پذیرند که:

الف) محتوای ارائه شده و بحث‌های دانشجویان را به بیرون از فضای کلاس منتقل نکنند،

ب) سه قاعده‌ی پایه‌ی راستگویی، بازی برنده-برنده، و حفظ حریم شخصی هم‌کلاسان را رعایت کنند.

 

همچنین ببینید

دوره‌ی آموزشی «غزل‌های عرفانی»

دوره‌ی جدید آموزشی غزل‌های عرفانی (حضوری و مجازی) برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *